Prosto o prawie – przychodzi konsument do adwokata cz.2 (jak się przygotować do spotkania?)
Spotykamy się z naszymi Klientami albo bezpośrednio w siedzibie kancelarii, zdalnie za pośrednictwem Skype albo poprzez wymianę maili. Aby nasza pomoc prawna udzielana konsumentowi była efektywna, musimy zebrać potrzebne nam informacje. Zdarza się, że trafia do nas Klient, który szeptem oświadcza, że ma problem z długami. Pytamy: „a dużo tych długów?”. Odpowiada: „Ja to już nawet nie wiem, Panie adwokacie, tyle tego jest”.
Abyśmy mogli rozeznać się w sytuacji Klienta potrzebujemy kompletnej informacji o jego zadłużeniu z podaniem: wierzyciela, kwoty do spłaty, tego, na jakim etapie znajduje się dana sprawa (windykacja, sąd – sprawa w sądzie, komornik?) oraz czy dług został wykupiony przez inną firmę. Zobowiązania z tytułu pożyczek gotówkowych są często sprzedawane na rzecz podmiotów takich jak fundusze sekurytyzacyjne, np. Prokura NSFIZ, Ultimo NSFIZ, Eques Debitum, Eques Creditum itd.
Przykładowa tabela wygląda tak:
Wierzyciel | Kwota do spłaty | Na jakim jest etapie | Dług wykupiony? |
Profi Credit Polska | 10.000 zł | Windykacja | nie |
Ultimo | 5.000 zł | Nakaz zapłaty | tak |
Prokura | 3.000 zł | sprawa w sądzie | tak |
Eques Debitum | 11.500 zł | U komornika | tak |
… | … | … | … |
Przed kontaktem z kancelarią oddłużeniową zbierz jak najwięcej informacji o swoim zadłużeniu. Koniecznie odbieraj listy polecone, szczególnie te z sądu. Chowanie głowy w piasek i nie odbieranie korespondencji to zdecydowanie najgorsza opcja, jaką możesz wybrać. Efekt będzie taki, że pewnego dnia po włożeniu karty do bankomatu z przerażeniem stwierdzisz, że nie ma pieniędzy na koncie, bo zajął je komornik.
Nie bój się przyznać, ile masz zobowiązań. Zajmujemy się pomocą osobom zadłużonym, nie oceniamy Ciebie przez pryzmat tego, ile masz długów ani na co wydałeś te pieniądze. Tylko otwarte przyznanie się do problemu pozwala dobrać odpowiednie rozwiązanie oddłużeniowe.
adw. Michał Szantar, wspólnik zarządzający, Kancelaria Szantar i Wspólnicy
biuro@szantar.pl; 606 881 704.