Umowa zawarta podczas pokazu produktu - cz. II

Wróć do listy wpisów

W poprzednim wpisie przybliżyłam czym jest umowa zawarta podczas pokazu produktu.

W tamtym tygodniu zwróciłam uwagę na podmioty, dla których umowa zawarta podczas pokazu to sposób sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa.

Częstym finałem udziału w spotkaniach sprzedażowych jest umowa zawarta podczas pokazu produktu. Konsumencie, powinieneś wiedzieć, że prezentację produktów poza lokalem przedsiębiorstwa często uznaje się za nieuczciwą praktykę rynkową.

W ostatnich latach takie pokazy stały się przedmiotem kontroli UOKiK. Dotychczas ukarane podmioty to między innymi:

  • Kiddy Island Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu,
  • Rademenes Pro spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą z Mrowinie,
  • Paulina Jaworska i Dawid Kubis – wspólnicy spółki cywilnej Premium Group z siedzibą w Bolewicach działający pod firmami Grays z siedzibą w Bolewicach i Firma Handlowo-Usługowa z siedzibą w Grodzisku Wielkopolskim,
  • Robert Dymkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Farma Snu z siedzibą w Wirach,
  • Hanna Ludwikowska i Paweł Piechowiak – wspólnicy spółki cywilnej Remeso Life z siedzibą w Nowym Tomyślu,
  • Comfort Med + spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Wysogotowie,
  • SMED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy,
  • Quantumlive spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Buku,
  • Topmed Plus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu,
  • Pollana Med spółka z ograniczona odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Mrowinie,
  • Radnar (wcześniej Medispol) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytową z siedzibą w Poznaniu,
  • Tomasz Bajaczyk i Waldemar Walkowiak – wspólnicy spółki cywilnej Kangen z siedzibą w Opalenicy (obecnie Aqua Serwis Tomasz Bajaczyk z siedzibą w Poznaniu i INLP Waldemar Walkowiak z siedzibą w Opalenicy),
  • CMSE (wcześniej CMSF) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie,
  • VGET POLSKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu,
  • R.A.M. Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Opalenicy,
  • PROMED (wcześniej NMEDICAL) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu,
  • MAGFORTE spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łękach,
  • Łukasz Sadowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Panaceum Zdrowia w Jeleniej Górze,
  • Natalia Bal prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą HOMEXPERT w Gorzowie Wielkopolskim,
  • GERIAMEDICA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie.

Co uznajemy za nieuczciwą praktykę rynkową?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przede wszystkim wskazał, że organizatorzy między innymi:

    • stwarzają wrażenie, że są wyspecjalizowanym podmiotem medycznym. Aranżują spotkania w celu przeprowadzenia bezpłatnych badań, ale zajmują się prowadzeniem pokazów handlowych i sprzedażą towarów. Podmioty te z medycyną mają niewiele wspólnego,
    • zapewniają, że pokazy przeprowadzają osoby z odpowiednim medycznym wykształceniem. W rzeczywistości są to handlowcy,
    • wprowadzają konsumentów w błąd i uniemożliwiają im odstąpienie od umowy (np. argumentując, że dostali na pokazie dodatkowy upominek, czy odmawiając przyjęcia zwrotu towaru, gdyż opakowanie jest zniszczone). Później biorący udział w pokazach muszą latami spłacać kredyt zaciągnięty na zakup niepotrzebnych produktów. Pamiętajmy, że wykluczone jest powołanie się przez przedsiębiorcę na wyłączenie od prawa odstąpienia w terminie 14 dni przy umowach jakie zawieramy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa podczas spotkania handlowego,
    • sztucznie zawyżają ceny produktów jedynie po to, aby uatrakcyjnić ofertę i podkreślić jej wyjątkowość. Podają klientom ceny z katalogu, chociaż przedsiębiorca po takich cenach nie prowadzi sprzedaży. W następstwie tego oferują obniżkę, aby zakup uczynić atrakcyjnym. Co więcej, organizator sam nabywał produkty wielokrotnie taniej. Przykładowo odkurzacz według ceny katalogowej kosztuje 6.999,00 zł, a w „specjalnej promocji” już „tylko” 4.999,00 zł. W rzeczywistości jednak sprzedający kupił produkt za 500,00 zł.

To tylko niektóre najczęściej pojawiające się nieuczciwe praktyki rynkowe u organizatorów.

Dlatego jeśli masz problemy związane z zawartą na pokazie handlowym umową, skontaktuj się z nami, a my przeanalizujemy bezpłatnie jej treść i doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze.

Autor: radca prawny Dominika Witkowska.

Poprzednia część artykułu https://szantar.pl/bez_kategorii/umowy-zawarte-podczas-pokazow-produktow/

Podobne wpisy
Pomoc prawna w trudnych sytuacjach finansowych

Pomoc prawna w trudnych sytuacjach finansowych

Wiele osób zastanawia się, dlaczego tak łatwo można popaść w problemy finansowe, które prowadzą do poważnych długów. Często zaczyna się [...]
Czytaj więcej
Plan oddłużania

Plan oddłużania

Opracowanie planu oddłużania to pierwszy krok w procesie wychodzenia z długów i odzyskiwania stabilności finansowej. Aby był on skuteczny, [...]
Czytaj więcej
Oddłużanie na czym polega?

Oddłużanie na czym polega?

Oddłużanie to proces mający na celu uporządkowanie sytuacji finansowej osoby zadłużonej, który polega na opracowaniu strategii spłaty [...]
Czytaj więcej

Służymy pomocą!

Masz problemy,
ale nie masz z kim
się skonsultować?

+48 606 881 704
Zadzwoń do nas
kancelaria@szantar.pl
Napisz do nas
WordPress
pod opieką